Ansök till GCUA 2030 Mentorship Programme!

Publicerad: 30 september 2022

Det finns fortfarande några lediga platser till GCUA 2030:s mentorskapsprogram med start januari 2023. Det här är ett unikt mentorskapsprogram med deltagare från hela världen. Det erbjuds här fantastiska möjligheter att lära känna och utbyta erfarenheter med andra för att tillsammans arbeta med de globala utmaningarna. Vi söker både mentorer och adepter, skicka in din ansökan senast 12 oktober.

Programmet kommer att ledas av Dr. Katarina Billing som är certifierad psykolog, coach och journalist med mer än 20 års erfarenhet av att arbeta med människor och ledarskapsutveckling.

Programmet består av sex moduler och är utformat för att uppfylla följande mål:

• Stöd doktoranders hållbara (själv)ledarskap inom akademin
  • Stärk doktorandernas relations- och kommunikationsförmåga – för synlighet, nätverk, samarbete och intressenthantering
  • Reflektera och lära sig mer om den akademiska kulturen och normerna
  • Reflektera och lära sig mer om ett normkritiskt ledarskap och förhållningssätt
  • Skapa en stark gemenskap av lärande, stöd och utveckling

Läs en intervju med en av årets deltagare! (eng)

Intresserad av att delta?

Vi söker nu både mentorer och adepter för mentorskapsprogrammet som börjar januari 2023. Om du är intresserad av att delta eller känner någon som kan vara det, läs gärna mer på länken nedan och kontakta GCUA 2030-koordinatorn för att ansöka. Deadline 12 oktober.

Läs mer om ansökningsprocessen här (eng)

Fakta:

GCUA 2030

Global Challenges University Alliance är ett nätverk av 20 universitetspartners från hela världen med en gemensam vision om att bidra till hållbar, global utveckling. GCUA 2030 erbjuder ett globalt lärandeforum för doktorander och unga forskare som erbjuder en rad lärande- och nätverksaktiviteter.

GCUA 2030 erbjuder workshops, webbseminarier, kurser och olika program med fokus på doktorander.

Vill du veta mer om GCUA 2030? Besök gärna vår webbsida eller prenumerera på vårt nyhetsbrev.