Forskare vid Inst. för molekylära vetenskaper med i skapandet av nya centra för livsmedelsforskning

Publicerad: 26 november 2020

När FORMAS väljer att finansiera fyra nya centrumbildningar för "hållbarhet och konkurrenskraft i livsmedelssystemet" är institutionens forskare med i skapandet av två av dessa.

Professor Jana Pickova är med i "SustAinimal", ett centrum som leds av Professor Sigrid Agenäs vid Institutionen för husdjurens utfodring och vård vid SLU (länk för mer information). I en annan centrumbildning är Professor Maud Langton delaktig: "Plant-based proteins for health and wellbeing". Denna centrumbildning leds från Örebro universitet av Professor Robert Brummer, Institutionen för medicinska vetenskaper (länk för mer information).