Ny Resurs ute

Publicerad: 13 juni 2019

Du har längtat. Du har väntat. Du har undrat. När kommer nästa Resurs??? Nu vet vi svaret. Resurs kom idag. Tjo-hoo. Den finns i din mejl. Leta där.

Här är adressen https://resurs.slu.se/ . Då kommer in förstasidan och alla artiklar som du ser är nya artiklar för just det här numret, som till sorg att säga är terminens sista. Men lugn, bara lugn. Till hösten kommer Resurs tillbaka.

Två saker

Undertecknad vill nu säga två saker. Och de är i prioriteringsordning.

1. Resursredaktionen önskar vår varmt omhuldade Läsekrets en riktigt härlig sommar. Var rädd om dig.
  2. Nu när du går på semester och lugnet kommer krypandes och dagarna börjar kännas konstigt långa, vore det inte läge att skriva tre punkter, eller två, om vad som är bäst, eller sämst om du är på det humöret, med Resurs. Och sedan när du är tillbaka på jobbet kan du mejla dina punkter till redaktionen. Du har kontaktuppgifter nedan. Det vore kanoners.

Men just nu struntar vi allt sånt. Nästa vecka är det midsommar och då är det helt andra saker som är viktiga.

Flaggning

Om jag får flagga för tre artiklar i Resurs blir det dessa:

Resursfrågan

Månadens fråga är om du kommer att plocka några bär i sommar. Har du nån samlargen? Eller är det ätandet som är det roliga? Det ska bli skoj att se resultatet. Jag har inte plockat bär på en herrans massa år.

Det är vi som gör Resurs

Redaktör
Vanja Sandgren, Skara • vanja.sandgren@slu.se • anknytning 7155