Diplom till toppstudent på SLU

Publicerad: 22 maj 2019

Igår den 21 maj mottog SLU-studenten Sadiq Zafrullah Global Swede-diplom vid en ceremoni med utrikeshandelsminister Ann Linde på Utrikesdepartementet i Stockholm.

Sadiq Zafrullah från Bangladesh studerar landsbygdsutveckling och naturresurs-förvaltning och han har arbetat med Internationella arbetsorganisationen i Thailand och representerat SLU vid Agrinaturas generalförsamling. Hans entusiasm för hållbarhet har fått honom att anordna flera evenemang om miljö och målen för hållbar utveckling.

Vid ceremonin fick 26 studenter ta emot diplomet. Det är för nionde året i rad som diplomeringsceremonin för Global Swede anordnas av Utrikesdepartementet och Svenska institutet. Studenterna har alla utmärkt sig inom områden kopplade till innovation och entreprenörskap.

– Global Swede är ett sätt att säga tack till några av våra mest innovativa internationella studenter. De spelar en viktig roll i våra internationella relationer och jag hoppas att utmärkelsen kan uppmuntra till fortsatt utbyte och relationer med Sverige, säger Ann Linde.

Gruppchef på UD:s enhet för främjande och hållbart företagande Gabriella Augustsson och Sadiq Zafrullah. Foto Sofia Nahringbauer, Regeringskansliet

Studie- och karriärvägledning

Fråga oss om: att läsa kurser eller program, vilken utbildning som passar dig, hur du bygger den för att nå dit du vill eller din studiesituation.

Har du frågor om studier på SLU? Kanske kan du hitta svaren på dem här.
Vanliga frågor och svar om studier på SLU.

Boka ett möte
Kontakta oss via telefon eller mejl för att boka ett enskilt möte på campus, telefonmöte eller videomöte.

studievagledning@slu.se

Telefontider