Ny Resurs ute

Publicerad: 04 november 2019

SLU:s personaltidning Resurs har kommit ut med ett nytt nummer. Du har fått den i din mejl. Här kan du klicka in dig direkt på förstasidan

Det är en nummer i bildens tecken då inte mindre en tre reportage har bilden i fokus. Det är dels invigningen av SLU:s nya forskningsfartyg Svea, dels ett reportage från IUFRO-kongressen i Brasilien, och dels om fotografen Andreas Palméns bilder från Svartbergets försökspark.

Jag kan tipsa om ett mycket intressant reportage om vår nya rektor Maria Knutson Wedel som Resurs redaktör Vanja Sandgren har gjort. Det är många bilder även i det reportaget. Visste du att att vår rektor har hästar? Läs reportaget här.

Frågan

Det här numrets fråga är lite klurig och inte helt lätt att svara på: Vad är kultur? Är svaret "Allt"? Det är det alternativet som leder just nu med 47 procent tätt följt av "Böcker, museer, teater, film" med 38 procent. Eller skulle du rösta på "För mig handlar det bara om bakteriekultur"? Det har 6 procent. "Sport" har endast tre procent.

Några fler tips

Kontakta oss

Jag tycker fortfarande att du borde kontakta oss i redaktionen oftare. Vi bara älskar att höra ifrån dig. Men, jovisst, jag vet hur det är. Det är svårt att ta sig tid till det. Men jag kan tala om att vi i redaktionen tänker väldigt ofta på dig.

Redaktör
Vanja Sandgren, Skara • vanja.sandgren@slu.se • anknytning 7155