Ny Resurs ute nu

Publicerad: 26 september 2018

SLU:s personaltidning på webben har kommit ut med terminens första nummer. Du har fått den i din mejl men du kan här klicka dig direkt till förstasidan.

Här är länken till Resurs

Redaktionen hoppas givetvis att du ska hitta något intressant att läsa. Något som inte har varit med på ett tag är möjligheten att svara på en fråga och rösta. Det här numrets fråga är Hur har du upplevt sommarens värme och torra väder.

I skrivande stund är det flest som klickat på alternativet "Underbart men jag har lidit med lantbrukarna och djuren" (42 procent). 11 procent har klickat på "Förskräcklig". Det finns fler alternativ.

Några nya artiklar i urval

Guldläge för fältforskningen i Uppsala – om John Löfkvist som har börjat som föreståndare på Lövsta fältforskningsstation

Skördefest i solsken – ett intressant möte på Röbäcksdalens forskningsstation mellan SLU, Umeå universitet och Restauranghögskolan

Terminologiarbete – nödvändigt och viktigt – om vikten att ha ett vetenskapligt språk på både svenska och engelska

Kontakta redaktionen

Vi som tillhör Resurs redaktion är kommunikatörer på någon av SLU:s fakulteter. Du kan ta kontakt direkt med någon av oss om du har något förslag – eller om du vill skälla eller kanske prisa.

Redaktör
Vanja Sandgren, Skara • vanja.sandgren@slu.se • anknytning 7155

S-fakulteten
Olof Bergvall, Umeå • olof.bergvall@slu.se • anknytning 8211