Ny Resurs ute

Publicerad: 13 december 2018

SLU:s personaltidning på webben har kommit ut med terminens sista nummer. Du har fått den i din mejl men du kan här klicka dig direkt till förstasidan. Här är länken till Resurs

Vi i Resursredaktionen vet att SLU:s medarbetare brukar ha väldigt mycket att göra så här inför jul. Då, menar vi, kan det vara utmärkt att ta sig tid och sjunka ner i stolen och läsa nån artikel. Det finns intressanta saker.

Från tid till annan sker förändringar med Resurs. Redan förra numret kunde du se att vi har bytt typsnitt. Vi hoppas att läsbarheten ska bli bättre.

Grid eller Lista

Men en ny sak som är större och mer genomgripande är att nu kan du ändra hur Resurs artiklar ska visas. Tidigare kunde det vara lite svårt att veta vad som var nytt och vad som inte var det. Uppe till höger ovanför den översta artikeln finns det två rutor. En heter Grid och en heter Lista. Om du väljer Lista visas alla nya artiklar på rad. Fiffigt, eller hur? Kolla bilden här så kan det vara lättare att hitta Grid och Lista.

Resursfrågan

Eftersom vi börjar närma oss jul måste Resursfrågan handla om hur vi firar jul. Frågan lyder Julfirande! Är det något för dig? Just nu leder alternativet "Ja, jag firar med hela släkten samlad". Men det finns andra alternativ. Alla firar ju inte jul.

Några artiklar i urval

SLU:s skatter – nya tider i Arkivet. Om den fantastiska lilla byggnaden i Skara som rymmer en veritabel skatt. Huset har nu helrenoverats och är så fint.

När medborgare får säga sitt. SLU har en lång tradition av medborgarforskning och nu ska SLU undersöka hur denna form av samverkan kan utvecklas.

Nystartsjobb som gläder! För snart två år sedan började Israt Parves sitt Nystartsjobb på SLU i Alnarp genom Arbetsförmedlingen.

Ge respons på Resurs

Vi som producerar Resurs riktigt älskar att höra ifrån er som läser. Helst av allt vill vi få beröm förstås men vi är sådana som även tycker om lite skäll då och då. Under varje artikel finns en ruta där det står med versaler "JAG VILL KOMMENTERA ARTIKELN". Det är tydligt och bra. Det är bara att klicka där så ploppar det upp ett formulär. Det är så enkelt. Det går också bara att klicka på det lilla hjärtat. Det betyder att man tycker om det man läst. Hjärtan tycker vi om.

Eller skriv eller ring direkt till oss:

Redaktör
Vanja Sandgren, Skara • vanja.sandgren@slu.se • anknytning 7155

S-fakulteten
Olof Bergvall, Umeå • olof.bergvall@slu.se • anknytning 8211

NJ-fakulteten och tillfälligt även VH-fakulteten
Mårten Granert-Gärdfeldt, Uppsala • marten.granert@slu.se • anknytning 1677

LTV-fakulteten
Anette Neldestam Larsson, Alnarp • anette.neldestam@slu.se • anknytning 5004

Pst. Egentligen är det helt andra personer som ska önska alla medarbetare på SLU en god jul och ett gott nytt år men vi kan inte låta bli att lite så här i hemlighet passa på att just önska er en riktig god jul och ett gott nytt år – så hoppas vi att vi ses nästa år. Hej.