Ny Resurs ute nu

Publicerad: 08 november 2018

SLU:s personaltidning på webben har kommit ut med ett nytt nummer. Du har fått den i din mejl men du kan här klicka dig direkt till förstasidan.

Här är länken till Resurs

Det är ett fullmatat nummer med artiklar om vitt skilda saker. För att nämna två exempel har SLU-forskare varit i Mongoliet för att studera flyttfåglar samt att fundraising är viktigt för forskningen sedan statens forskningsanslag har minskat.

Numera innehåller Resurs även en fråga, som en sorts omröstning om vad ni läsare tycker. Detta nummers fråga lyder Trivs du där du bor? Ja, hur är det med den saken? Vill du bo på landet, egentligen, eller i stan? Just nu leder alternativet Ja, jag bor i lägenhet i stan (41 procent).

Exempel på några artiklar

Stormig men lyckad Smedjevecka – med bland annat invigning av den nya ladugården vid Götala som prins Carl Philip förrättade – men det hände mycket mer under den veckan.

Operation: rädda världens minsta tumlare – i Karliforniabukten lever världens mest utrotningshotade marina däggdjur. Resurs utsända rapporterar.

Ny verksamhetsledare för Partnerskap Alnarp – Carl-Otto Swartz tillträder som verksamhetsledare. Carl-Otto har lång erfarenhet av att driva lantbruk och har ett stort nätverk inom de gröna näringarna.

Kontakta redaktionen

Vi som tillhör Resursredaktionen är kommunikatörer på någon av SLU:s fakulteter. Hur tycker du vi sköter vårt jobb? Knyt inte näven i byxan utan låt oss veta. Vi tycker om all sorts respons.

Redaktör
Vanja Sandgren, Skara • vanja.sandgren@slu.se • anknytning 7155

S-fakulteten
Olof Bergvall, Umeå • olof.bergvall@slu.se • anknytning 8211