Ny vicedekan på LTV

Publicerad: 22 september 2023
Bild av Aakash Chawade

Universitetslektor Aakash Chawade har utsetts som ny vicedekan för forskningsinfrastrukur vid fakultetsnämndens senaste möte.

Genom åren har fakulteten arbetat med att utveckla och stärka fakultetens många forskningsinfrastrukturer, vilka på LTV omfattar omfattar både ”gröna” och ”vita” infrastrukturer som t.ex. Biotronen, Lönnstorp/SITES, Alnarpsparken, Landskaps- och Trädgårdslaboratoriet. Det har dock saknats en övergripande samlande funktion som kan ta ett helhetsansvar för att koordinera och utveckla fakultetens forskningsinfrastrukturer i relation till undervisning, intern och extern samverkan och i campusutvecklingsprocessen.

Aakash Chawades kompetens och kunskap om fakultetens forskningsinfrastrukturer samt mångårig erfarenhet och engagemang inom både forskning och undervisning kommer att vara en stor tillgång i rollen som vicedekan för fakultetens forskningsinfrastrukturer.

Christina Lunner Kolstrup, dekan
Fakulteten för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap, SLU
christina.kolstrup@slu.se, 040-41 54 94