Corona-anpassat utekontor vid Fyrisån

Publicerad: 03 juni 2020
En man sitter vid ett träbord på en gräsmatta

Som svar på coronakrisen har studenter i landskapsarkitektur vid SLU byggt en temporär utomhusarbetsplats vid Fyrisån i södra Uppsala. Passa på att prova den gröna arbetsplatsen, som är öppen från 30 maj till 11 juni!

Under två veckor i månadsskiftet maj-juni får studenter, universitetsanställda och andra uppsalabor här en möjlighet att arbeta utomhus, med utsikt över Fyrisån och de gröna fälten i södra Uppsala.
Arbetsplatsen passar perfekt för alla som längtar ut i solen efter att ha arbetat hemifrån i veckor under distanseringen.

"Kontoret" har plats för tolv personer, och har olika typer av arbetsplatser med sittbord, ståbord och ett större mötesbord. Ingen behöver dock sitta för nära sin bordsgranne, distanseringen är självklart inräknad. Utformningen är inspirerad av naturen, och materialet är till stora delar återvunnet eller återfunnet.

Arbetsplatsen är öppen från och med lördagen den 30 maj till och med torsdagen den 11 juni.

Hitta hit: Vindbrovägen 6A - mellan Fyrisån och SLU:s tennisbanor i Ultuna.

Utomhusarbetsplatsen är en temporär installation av masterstudenter i landskapsarkitektur vid SLU - med stöd av Akademiska Hus, Sveriges lantbruksuniversitet, IR Bygg och Svensk Markservice.

Välkommen! hälsar studenterna som utformat utekontoret: Adam Elinder, Emma Granell, Stina Holmsved, Alice Johnn och Isabelle Lundgren.