Prefektbrev KV, vecka 16

Publicerad: 20 april 2020
Krokus

God helg!

När jag nu summerar veckan så har den innehållit många, många möten, varav de flesta på Zoom. Jag lär mig precis som många andra för och nackdelar med digitala möten. Jag saknar de fysiska mötena, men försöker så gott jag kan hålla mig på behörigt avstånd från min omgivning. Jag har bland annat hunnit med möte med rektor om finansiering av högre tjänster, möten med dekaner och studierektorer om läget i grundutbildningen, KVs ledningsgrupp, KVs kliniska lärare och möte med rådet för djursjukvård och därtill hörande klinisk forskning och utbildning (DKU).

Utmaningarna är många, i stor som smått, men jag är förvissad om att vi gemensamt löser problemen. Stort tack till alla medarbetare som kämpar på!

Gällande årets inskickade Formas-ansökningar måste jag buga för det arbetet ni lagt ner på detta! Om jag minns rätt så har jag signerat hela tretton ansökningar - BRA JOBBAT!

Kommande vecka kommer jag bland annat tillsammans med studierektorer och andra jobba på att göra en sammanställning av grundutbildningsläget för redovisning till dekan den 27 april.

Under vecka 17 kommer jag att vara på plats tisdag, torsdag och fredag.

Trevlig helg!
Nils