Notiser från LTV:s fakultetsnämnd 15 april 2020

Publicerad: 29 april 2020

Fakultetsnämnden gästades av Eva Johansson som presenterades arbetet med SLU Grogrund och Mariette Andersson som presenterade arbetet i plattform växtförädling.

Beslutades om inrättande av två anställningar.

Remissvar

Diskuterades remissen ”Programportföljsutvecklingsprojektets (PPUP) förslag till förändringar i SLU:s programutbud” som skickats den 3 mars. Beslutades om arbetsgrupp för att sammanfatta remissvaret från Fakultetsnämnden som ska lämnas till Utbildningsnämnden senast den 30 april.

Ämnesområden

Ämnesområden för fakulteten för 2021 diskuterades. Fakultetsnämnden föreslås inrätta ämnesområdet ”Hållbara djurhållningssystem”.

Information

Dekanus delgav senaste informationen för universitetet med anledning av covid 19.

Fakta:

Vill du se protokoll? Gå in på denna sida och följ instruktionerna (du måste vara inloggad på medarbetarwebben). Välj Fakultetsnämnden för landskapsarkitektur, trädgårds- och växtproduktionsvetenskap.

Vem sitter i fakultetsnämnden?