Värt att veta Ultuna 13 februari

Publicerad: 07 februari 2020

”Bara naturliga råvaror!” – Miljöetik och majsflingor. Så heter den kommande populärvetenskapliga föreläsningen i serien Värt att veta. Den hålls torsdagen den 13 februari klockan 12.15 i biblioteket på Ultuna.

Är det bra med bara naturliga ingredienser i maten? Är det omoraliskt att vara onaturlig?

Forskaren och filosofen Per Sandin reder ut begreppen. Per är universitetslektor i bioetik och miljöetik på institutionen för växtproduktionekologi.

De 20 första deltagarna erbjuds en enklare sopplunch.

Ingen anmälan behövs. Det är bara att dyka upp på biblioteket på Ultuna, plan 1. Föreläsningen pågår 12.15–13.00 och då finns det tid för frågor.

Direktsändning

Pers föreläsning kommer att livestreamas, det vill säga dels sändas direkt, dels kunna ses i efterhand. Länken för uppkoppling kommer att publiceras på Värt att veta Ultunas webb så fort som möjligt. Här är adressen

Välkommen.

Värt att veta – populärvetenskapliga föreläsningar.
Kee Lundqvist
kee.lundqvist@slu.se, 018-67 10 97