SLU:s studenter ställer ut sina examensarbeten på Thesis Day 29 maj i Alnarp och Uppsala

Publicerad: 23 maj 2019

Välkommen att träffa SLU:s avgångsstudenter, nyckelpersoner i framtidens hållbara organisationer och företag. På Thesis Day berättar studenterna om sina examensarbeten vid posterutställningar och miniseminarier.

Vad är aktuellt just nu inom SLU:s ämnesområden och prata med studenter som är på väg ut i arbetslivet om hållbarhetsfrågor, som hur vi ska klara av de klimatutmaningar vi står inför och vad studenterna själva ska göra efter studierna för att bidra till en hållbar levande värld.

Får pris för Metoo-upprop mot sexism och sexuella trakasserier i skogsbranschen

På Thesis Day kommer också Årets SLU-alumn 2018, jägmästaren Elin Olofsson, ta emot sitt pris och hålla ett kortare föredrag. Elin är initiativtagare till hashtaggen #slutavverkat på Instagram, skogsbranschens upprop mot sexism och sexuella trakasserier i den globala #Metoo-rörelsen. Hon får priset då hon har bidragit till ökad takt i jämställdhetsarbetet i skogssektorn och inom SLU. Läs mer: www.slu.se/elin-olofsson

Program

Thesis Day sker samtidigt i Alnarp och Uppsala. Även studenter från SLU:s andra studieorter och utbildningar medverkar. Delar av programmet är gemensamt och live-streamas, andra delar sker med lokal inramning.

13.00 Thesis Day inleds
SLU:s rektor, Karin Holmgren
Årets SLU-alumn 2018, Elin Olofsson, tar emot sitt pris och håller en presentation.
Ida Backström, SLU-alumn och hortonom håller ett föredrag.

Var? Aulan i Alnarp och Uppsala, Ultuna.

14.00 Posterutställning och miniseminarier
Var? Foajén i Alnarp, Ulls hus plan 1, Uppsala, Ultuna.

16.00 Ceremoni och prisutdelning
Var? Aulan i Alnarp och Uppsala, Ultuna.