Miljöworkshop i Alnarp

Publicerad: 29 november 2019

På initiativ av studentkårerna i Alnarp hölls nyligen en workshop kring vilka miljöfrågor som studenterna upplever viktigast.

Idéerna hade tidigare fångats upp via förslagslådor och sedan arbetades det i smågrupper för att diskutera och prioritera de viktigaste frågorna.

Matilda Hagman från ASK och Sara Helsen från gruppen Alnarp för klimatet ledde den avslutande diskussionen. Hållbarhet i utbildningarna, mat på campus och bra förutsättningar för cykelpendling var tre frågor som upplevdes angelägna.

Miljöchef Johanna Sennmark och servicechef Mats Svensson medverkade också och inledde med en presentation av SLU:s miljöarbete.

- Vi hoppas att detta koncept kan bli årligen återkommande. Det är en stor fördel att vid samma tillfälle både kunna fånga upp studenternas förslag och frågor och samtidigt informera om SLU:s miljöarbete, säger Johanna Sennmark.