Fint besök hos LTV

Publicerad: 31 augusti 2018

Skånes landshövding och länsöverdirektör besökte LTV-fakulteten i Alnarp.

Den 30 augusti fick LTV-fakulteten besök av Skånes landshövding och länsöverdirektör. Förutom ett besök på Biotronen, lett av Erik Alexandersson, presenterades fakulteten och SLU av dekanus, urbana ekosystemtjänster av Johanna Deak och enheten för samverkan och utveckling av Kristina Santén.

Båda var mycket intresserade av verksamheten. För länsöverdirektör Ola Melin var det ett kärt återbesök då han tidigare varit aktiv på fakulteten som odlingschef och fakultetsdirektör. Landshövding Anneli Hulthén, har bl a ett förflutet som EU-parlementariker som ledamot av utskottet för miljö, hälsa och livsmedel, riksdagsledamot och kommunstyrelsens ordförande i Göteborg. Hon såg flera möjligheter till fler samarbeten mellan SLU och Länsstyrelsen i framtiden.