Jägmästare flyttade söderut! Nyhetsbrev Skog Alnarp

Publicerad: 06 februari 2017

Jägmästare kan fullfölja utbildningen i Alnarp. Kurserna ingår i Euroforester med utbytesstudenter från europeiska universitet. Vi samtalade med några studenter, som valde att flytta söder ut efter de tre första åren i Umeå.Nyhetsbrev Skog Alnarp

"Både roligt och lärorikt"
Elin Anander tycker åren i Alnarp vidgat perspektiven:

"En givande internationell miljö"
Anna Nilsson ville längre söder ut. Utöver Alnarp blev det tre månader i Ecuador:

"Vi får se skogen ur flera synvinklar"
De internationella utblickarna lockade Markus Gusthalin att fullfölja utbildningen i Alnarp:

"En lycklig slump ledde hit"
Ellen Nordström hade aldrig hört talas om jägmästare innan hon själv bestämde sig för att välja den banan:

För att läsa deras historier, ladda ner Nyhetsbrevet från Skog Alnarp

Fakta:

På Institutionen för Sydsvensk skogsvetenskap ges 6 kurser på avancerad nivå på vardera 15 hp. Alla kurserna är dubbelklassade inom Biologi och Skogshushållning och ges på engelska. Studentgruppen är mycket internationell med studenter från större delar av världen!