SLU:s pedagogiska lagpris till Susanna Sternberg Lewerin och Nils Fall

Publicerad: 12 oktober 2017

Susanna Sternberg Lewerin, BVF och Nils Fall, KV har tilldelats SLU:s pedagogiska lagpris. Priset delades ut lördagen den 7:e oktober i samband med SLU:s promotionshögtid.

Motiveringen till priset lyder: "Susanna Sternberg Lewerin och Nils Fall är engagerade lärare som på ett föredömligt sätt förmedlar kunskap inom ett komplext område. Deras arbetssätt ger studenterna en djupare förståelse av veterinärmedicinens roll inom folkhälsofrågor. De har även utvecklat nya tentamensformer som främjar studenternas lärande".

Det delades vid tillfället även ut ett individuellt pris till postdoktor Erica von Essen, inst. för stad och land samt jubileumspriset till professor Hans Andersson, inst. för ekonomi.

Fakta:

SLU delar från och med 2006 ut två stycken pedagogiska pris för "föredömliga insatser inom pedagogik och undervisning". Ett pris är individuellt (lärare, studierektor eller motsvarande) och ett är ett lagpris (lärarlag, institution eller motsvarande). Nomineringar görs av studenter och lärare. 2017 delas även ett särskilt jubileumspris ut. Priset ges till någon som har en lång och god pedagogisk lärargärning och har arbetat övergripande för utveckling av SLU:s utbildningar.