SLU:s pedagogiska pris till Emanuel Erlandsson

Publicerad: 14 oktober 2016

Emanuel Erlandsson, doktorand och adjunkt vid institutionen för skogens biomaterial och teknologi, har mottagit SLU:s pedagogiska pris 2016.

"Emanuel Erlandsson har visat ett gott pedagogiskt ledarskap samt en god förmåga att utveckla undervisning av hög kvalitet och har erhållit mycket goda omdömen från studenterna."

Det andra mottagaren är Emma Eriksson vid institutionen för biomedicin och veterinär folkhälsovetenskap.

Fakta:

SLU delar från och med 2006 ut två stycken pedagogiska pris för "föredömliga insatser inom pedagogik och undervisning". Ett pris är individuellt (lärare, studierektor eller motsvarande) och ett är ett lagpris (lärarlag, institution eller motsvarande). Nomineringar görs av studenter och lärare.

2016 delas inget lagpris ut utan istället belönas två individuella lärare.