Hoppa till huvudinnehåll

Varumärket SLU

SLU är ett samlat universitet med verksamhet över hela Sverige, och vårt varumärke speglar trovärdighet, samhörighet och tydlighet. Genom gemensamma riktlinjer för logotyp, namn och visuell identitet skapar vi en stark och konsekvent profil som binder ihop våra fakulteter, institutioner och samarbeten.

Varumärkesmanualen

Varumärkesmanualen guidar oss till att tala med en gemensam röst och skapa visuell igenkänning. All information från vår manual finns på medarbetarwebben. En tryckt version av SLU:s varumärkesmanual finns också att hämta i respektive servicecenter (i Alnarp, Umeå och Uppsala) eller kan beställas till övriga orter.

Bild av varumärkesmanualen

Varumärkesarkitektur

Stora varumärken, som SLU:s, kräver en tydlig arkitektur för hur man strukturerar och bygger varumärket, till exempel när namnet SLU ska användas, hur vi namnger olika verksamheter och när SLU:s logotyp ska användas.

Paraply i SLU:s färger. Illustration.

Formuleringar och budskap

Här får du tips och stöd kring hur vi formulerar oss och vilka budskap vi använder oss av vid SLU.

Enheten för varumärke och kommunikationsplattformar
Kommunikationsavdelningen

Publicerad: 12 september 2025 - Sidansvarig: varumarke@slu.se
Loading…