Musik, glädje och blommor vid avslutning i Alnarp

Publicerad: 04 juni 2024

I en fullsatt aula avtackades cirka 160 studenter i samband med examen den 31 maj. Solen sken, fåglarna kvittrade och inte ett öga var torrt! Förutom studenterna på SLU Alnarps kandidat- och masterprogram hade både föräldrar, partners, barn, släkt och vänner kommit för att fira denna dag.

Tidigare på dagen hade det varit Thesis Day där flera av studenternas examensarbeten presenterades. Innan avslutningen började var det mingel och det bjöds på snittar och bubbel (alkoholfri) i Alnarpgården.

Prodekan Karl Lövrie, ansvarig för utbildningarna vid SLU Alnarp, var konferencier och dekan Christina Lunner Kolstrup höll tal. Programstudierektorerna överlämnade tackkort och gåva till studenterna. Även studenter från S-faks program var med och avtackades av Jörg Brunet och Elias Andersson.

Efter en underhållande stipendieutdelning med Jan Larsson kom ett väldigt fint tal av ASK-kårens ordförande Ingrid Olsson. Kåren delade ut det pedagogiska priset som i år gick till läraren Arne Nordius.

Det var Alnarpsbandet som spelade och stämningen var hög, jubel och applåder från studenter och deras medföljande gäster och familj. Alnarpsbandet spelade förutom roliga sci-fi inspirerade jinglar inför varje programpunkt flera låtar, som Sol, vind och vatten och Happy Together samt Blomstertid nu kommer.

Det var en väldigt lyckad och trevlig tillställning med många lyckliga studenter som fortsätta att fira hela natten!

Text: Katrin Larsson Litsfeldt och Anette Neldestam Larsson.
Foto: Katrin Larsson Litsfeldt

Karl Lövrie, prodekan
Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning, SLU
karl.lovrie@slu.se, 040-41 54 39