Studenthälsans drop-in i minskad omfattning

Publicerad: 08 februari 2023

Studenthälsan kan ge stöd om du har problem relaterade till livet som student eller som påverkar dina studier negativt. Det kan till exempel gälla frågor om livsstil, psykisk hälsa eller stresshantering.

Under några terminer har Studenthälsan provat att ha drop-in på Ultuna campus för rådgivning/tidsbokning (i mottagningsrum vid Servicecenter i Ulls hus). Det har dock kommit få studenter till drop-in. Den 8 februari, kl. 13-16 är därför sista tillfället för drop-in på campus Ultuna denna termin.

Därefter sker all bokning av rådgivning och tid för samtalskontakt via webben Studenthälsan i Uppsala.

Läs mer om Studenthälsan och hur du kommer i kontakt med studenthälsan vid andra campus.

Föreläsningar och grupper

Studenthälsan har också ett brett utbud av föreläsningar och grupper som studenter på SLU Uppsala kan delta i.

SLU erbjuder också digitala föreläsningar för alla SLU-studenter/studentkårer. Information och länkar kommer läggas ut i kalendariet på studentwebben.

• Onsdag 8 mars, 13:15-14:15. Stress and sustainable student life (engelska)
  • Onsdag 22 mars, 17:15-18:15. Stress och hållbar studietid (svenska)
  • Torsdag 20 april kl. 17:15-18:15. Föreläsning om alkohol och droger (svenska)

Gör det nu! Prokrastineringsgrupp på campus Ultuna