Intern utlysning för förslag på mobilitetsprojekt (ICM)

Publicerad: 28 oktober 2021

SLU har möjlighet att ansöka om finansiering från EU-programmet Erasmus+ International Credit Mobility (ICM) för att skicka och ta emot studenter och personal från utvalda partneruniversitet utanför EU/EES under en tre år lång projektperiod.

Syftet med programmet är att förbättra kvaliteten på utbildning genom student- och personalutbyte. Genom programmet kan studenter studera eller göra praktik och lärare och personal få kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte med kollegor i andra länder.

Sista ansökningsdag 2021: 30 november

Målgrupp på SLU

Lärare, forskare, institutioner, avdelningar och programnämnder är välkomna att föreslå mobilitetsprojekt med universitet utanför EU/EES som ska ingå i SLU:s nästa Erasmus+ International Credit Mobility ansökan som lämnas in i februari 2022.

Förslag mailas innan 30:e november till: geir.loe@slu.se

Det föreslagna mobilitetsprojektet ska ha en tydlig koppling till pågående verksamhet och bör omfatta mobilitet både från och till SLU. Berörda programnämnder ska informeras av förslagsställaren.

Projekt som har ett tydligt fokus/syfte och en tydlig idé med mobiliteten har en större chans att få finansiering än enbart finansiering av befintliga samarbeten. Förslagsställaren (lärare/forskare/internationell koordinator) skriver ansökningstexten i samråd med Utbildningsavdelningens erasmuskoordinator, som sammanställer SLU:s ansökan.

De inkomna förslagen utvärderas internt efter ansökanstidens utgång. I början av januari, kommer erasmuskoordinatoren att kommunicera vilka mobilitetsprojekt som kommer att ingå i SLU:s nästa ICM-ansökan, och efterfråga kompletteringar till ansökningstexten.

Läs mer om ICM här

SLU Mobilitet

Mobilitetsgruppen informerar om utlandsstudier, gör urvalet av studenter, nominerar, gör utbetalningar av stipendier m.m.
mobility@slu.se