Teknologernas rebusrally stänger parkering på Ultuna

Publicerad: 24 september 2020
Parkeringen vid gamla klinikcentrum, foto.

Fredagen den 25 september efter lunch kommer parkeringen vid gamla Klinikcentrum att stängas av med staket inför stundande Rebusrally som kommer nyttja parkeringen under helgen. Detta meddelar Akademiska Hus.

Måndagen den 28 september kommer parkeringen kunna nyttjas som vanligt.

Fullspäckad helg

Rebusrallyt är ett evenemang av Uppsala Teknolog- och Naturvetarkår. Det är en fullspäckad helg med aktiviteter runt en bana omkring Uppsala där studenterna får lösa rebusar för att ta sig till nästa stopp.

Den berörda parkeringen brukar fungera som start och mål för evenemanget, varför parkeringen inte kommer kunna nyttjas under denna helg.

Vi ber om ursäkt för eventuella besvär och kommer redan nu skylta upp på plats för att uppmärksamma nyttjare av parkeringen inför avstängning kommande helg.

Akademiska Hus

Parkeringen vid gamla klinikcentrum, foto.Parkeringen vid gamla Klinikcentrum – "Gamla KC" – kommer att vara avstängd från lunchtid den 25 september.

Foto: Mårten Granert-Gärdfeldt.

"Gamla KC" där bland annat universitetsdjursjukhuset hade sina lokaler tidigare ligger strax söder om SVA och precis norr om Ekologicentrum på Ultuna.