Prefektbrev KV, vecka 24

Publicerad: 15 juni 2020

Fredagshälsningen som blev ett lördagsbrev!

Hoppas att ni inte blev allt för ledsna över att det inte kom något fredagsbrev igår. Jag hade helt enkelt slut på både tid och energi när jag trampade hemåt vid 17-tiden igår. Men, nu har jag varit på spännande och solig jollekappsegling och livsandarna har återvänt!

Den gångna veckan började med möte i den gemensamma ledningsgruppen för UDS-KV, där vi bland annat reviderade förslaget till arbetsordning för samverkan mellan KV och UDS. Beslut om den reviderade arbetsordningen tas i tillsammansgruppens nästa ledningsmöte den 24 juni.

I tisdags var det KV-info om än i digital form, där vi bland annat fick information från KVs studierektorer och fakultetens forskningssekreterare. Vidare presenterades planen för införandet av det nya journalsystemet vid UDS och även på KV (idisslarkliniken). Bifogat till detta mail finns de PowerPoint-bilder jag använde till KV-info, som bland annat innehåller semester-listan så ni bland annat vet vem som är prefekt under sommarveckorna.

Jag kan tipsa om att fakultetsnämnden hade vårens sista möte den 10 juni vilket ni kan både läsa om och se mer av här:

I övrigt har veckan innehållit många enskilda möten som mestadels kretsat kring kompetensförsörjning och utveckling i några av våra ämnesområden. Viktiga och roliga möten! Det är verkligen inspirerande att se all den vilja och idérikedom som finns på institutionen! Ni är fantastiska!

Som jag nämnde förra veckan så har det varit MRSA på hästkliniken. I samband med detta har KVs lokaler (hus 3 med mera) nu provtagits och vi väntar svar kommande vecka. De i personalen som vill testa sig för MRSA kan ringa och boka tid hos Länshälsan (se kontaktuppgifter nedan). Om provsvaret skulle vara positivt så kommer Länshälsan hjälpa till att slussa er vidare.

Telefontid Länshälsan

Kommande vecka innehåller bland annat ett möte med KVs strategiska råd (där vi ska prata om strategiarbetet som kommer i höst), möten kring det nya journalsystemet, KVs ledningsgrupp och med den gemensamma kliniska ledningsgruppen KV-UDS.

Veckan avrundas med midsommar afton på fredag vilket för mig innebär startskottet för en efterlängtad semesterledighet. Nästa vecka kommer således det sista prefektbrevet inför sommaren!

Under vecka 25 kommer jag att vara på plats onsdag och torsdag.

Trevlig helg!

Veckans informationspunkter:
Länk till rektors inriktningsbeslut om undervisning från den 15 juni:
Våra studierektorer kommer att hålla er uppdaterade kring vad som gäller specifikt för KV. Vi får förbereda oss för det värsta och hoppas på det bästa vad gäller höstens undervisning tänker jag.
På måndag 15 juni kommer Slunik få ett nytt utseende.