Prefektbrev KV, vecka 11

Publicerad: 30 mars 2020

Bästa medarbetare!

Coronasituationen utvecklas fort och universitetet kommer med uppdateringar närapå dagligen. Uppdatera er kontinuerligt: Coronaviruset – information till medarbetare och studenter och följ samhällsutvecklingen i stort!

Från KVs verksamhet kan jag kort rapportera att vi under torsdag-fredag haft extern miljörevision som i det stora hela gick bra med några mindre anmärkningar. På måndag ska vi genomföra årets skyddsrond på KV och jag återkommer när jag vet hur den gick.

En glädjande nyhet är att den nya "Bulan" (träningsytan) nu är godkänd att tas i bruk och att seminarierum 1A och 1B kan användas som vanligt och att studenterna återigen kan äta i grupprummet! (Korridoren utanför experimentell och förråden i hovleden är dock inte klara - än).

Två ansökningar skickades in till VR i veckan vilket jag tycker är mycket berömvärt! Lika glad blev jag av att se Lena-Marie Tamminen spika sin gedigna avhandling idag! Bra jobbat allihopa!

Kommande vecka är det bland annat skyddsrond på måndag, ledningsgrupp på onsdag och prefektråd på torsdag.

Kom ihåg min uppmaning att inte gå till jobbet om ni är sjuka, håll god handhygien, minska alla onödiga kontakter med människor och håll minst en gärna två meters avstånd till andra människor.

Corona-relaterade informationspunkter:

Under vecka 12 är planen att vara på plats alla dagar.

Trevlig helg!