Uppdrag som programstudierektor för Politices kandidat – hållbar utveckling

Publicerad: 21 oktober 2020

Programnämnden för utbildning inom naturresurser och jordbruk utlyser uppdraget som programstudierektor för Politices kandidat – hållbar utveckling 180 hp. Programmet är nytt vid SLU och startar höstterminen 2021, och kan leda till en examen i något av huvudområdena nationalekonomi eller hållbar utveckling.

Vi söker dig som har ett stort intresse för utbildning, och som vill vara med om att tillsammans med programnämnden och institutionerna fortsätta att bygga upp och utveckla våra utbildningar så att de är attraktiva, håller hög kvalitet och är relevanta för SLU:s verksamhetsidé.

Hållbar utveckling är ett nytt huvudområde vid SLU, och en viktig del inom uppdraget är att utveckla ämnet inom ramen för programmet och tillsammans med lärare och forskare.

Klicka här för att läsa mer om uppdraget

Gabriella Persdotter Hedlund
Utbildningsledare vid NJ-fakulteten