Ansökan öppen för höstens pedagogiska kurser

Publicerad: 19 december 2019

Undervisar du på SLU och vill utveckla din kompetens inom pedagogik? Då ska du söka höstens kurser inom högskolepedagogik. Sök senast 15 april 2020.

Som lärare på SLU ska du ha en god pedagogisk grund att stå på i rollen som professionell lärare. SLU följer de nationella riktlinjerna som säger att man behöver minst 10 veckors högskolepedagogisk utbildning för att få docentur.

Därför erbjuds du som undervisar eller handleder ett flertal behörighetsgivande högskolepedagogiska kurser på både svenska och engelska.

”De pedagogiska kurserna på SLU har varit en utmärkt hjälp för mig att utveckla min förmåga att undervisa och handleda och att komma i kontakt med nya pedagogiska begrepp. Det hjälpte mig inte bara att reflektera på min undervisning och handledning, utan också på den viktiga roll som SLU: s lärare har för resten av samhället.”

Kursutbud

Kurserna tas fram och hålls av SLU:s pedagogiska utvecklare, vid avdelningen för lärande och digitalisering.