Pengaregn över Institutionen

Publicerad: 29 november 2019

Formas, statligt forskningsråd för hållbar utveckling, har delat ut över 13 miljoner till 3 olika ansökningar på Institutionen.

Projektet "Den gyllene medelvägen: avvägning mellan biologisk mångfald och klimatåtgärder i produktionsskogen", fick ca 7,5 miljon, "Skogsskötselstrategier för att motverka skogsbränder i Sverige (OASIS)" fick nästan 3 miljoner, och "Förbättra bevarande av tropisk skog med spel" ca 3 miljoner.

Projektbeskrivning "Den gyllene medelvägen: avvägning mellan biologisk mångfald och klimatåtgärder i produktionsskogen", Forskaren Adam Felton.

Projektbeskrivning "Skogsskötselstrategier för att motverka skogsbränder i Sverige (OASIS)", Professor Urban Nilsson.

Projektbeskrivning "Förbättra bevarande av tropisk skog med spel", Forskaren Carl Salk.