Ombyggnation av studiemiljön i Alnarpsgården

Publicerad: 17 december 2018

Ombyggnation av studiemiljön på våning 2 i Biblioteket, andra våningen, påbörjas den 14/1 och pågår hela vårterminen 2019.

• Under denna period är hela våning två ovanför biblioteket inklusive grupprummen avstängda.
  • Under gjutningsarbeten, vilket rör sig om enstaka dagar, kommer även en del av biblioteket på våning 1 att vara avspärrat.
  • Övriga delar av Alnarpsgården är tillgängliga som vanligt. Entreprenörerna kommer att disponera gamla servicecenter som pausrum.
  • Under vecka 4-8 kommer det att utföras borrningsarbeten som påverkar ljudmiljön i biblioteket och datorsalarna Stallet och Ladan.

Vi erbjuder under tiden studenter alternativa platser för studier:
Articum och Agricum är under denna period kvällsöppna motsvarande biblioteket (t o m kl. 23:00).

Loftet, Alnarpsgården, är tillgängligt för självstudier de tider det inte är bokat för andra aktiviteter.

Möjligheten finns, liksom idag, att använda obokade lektionssalar för grupparbeten/självstudier.

Ritningar (pdf-filer):
Möblerad plan 2