Nya beslut från utbildningsnämnden

Publicerad: 27 december 2018

SLU:s utbildningsnämnd har nyligen beslutat om två viktiga dokument.

Det ena är en rapport kallad Färdplan för fördubblat antal studenter som anger det utvecklingsarbete som krävs för att SLU ska bli ett än mer attraktivt universitet för flera att studera vid. Flera åtgärder som föreslås i rapporten kräver mer analys och förankring innan genomförande. Som ett led i det arbetet ingår en remissbehandling under våren 2019.

Det andra dokumentet, Inriktningsdokument för internationalisering av SLU:s utbildning på grundnivå och avancerad nivå (2019-2023), är en strategi för ökad internationalisering av SLU:s utbildningar. Syftet är att stärka arbetet för att förbereda studenterna för den alltmer globaliserade och interkulturella arbetsmarknad som de utbildas för.

”Jag är imponerad, stolt och glad över dessa två produkter som definitivt kommer vara centrala stöd i den fortsatta utvecklingen av våra utbildningar”, säger utbildningsnämndens ordförande, Karin Holmgren.

”Ett gediget arbete har genomförts av de två projektgrupper som har arbetat fram dessa dokument och jag vill rikta ett varmt tack till alla som har medverkat.”

Se nedan länkar till dokumenten.