Bidra till Öppet Campus Ultuna den 30 september!

Publicerad: 15 maj 2017

SLU fyller 40 år och som en del av firandet har vi ett Öppet Campus lördag den 30 september. Vill du vara med och bidra med någon programpunkt?

Öppet Campus blir ett bra tillfälle för oss att visa upp vår forskning, undervisning och samverkan för allmänheten, andra SLU:are, blivande studenter och samarbetspartners. Nytt för i år är att vi koncentrerar aktiviteterna till Ulls hus, VHC och utomhusytorna däremellan.

För att detta ska bli en bra dag med intressanta och publika aktiviteter så behöver vi allas hjälp! Boka redan nu in 30 september och börja tänka på vad du skulle vilja bidra med. Vi hoppas på ett Öppet Campus som sprudlar av allt vi håller på med på SLU så att vi kan visa Uppsala att vi verkligen bidrar till samhällets utveckling.

Förra gången vi ordnade ett Öppet Campus hade vi t.ex. korta föreläsningar, experiment av olika slag och trädgårdsrådgivning. Tänk gärna fritt och kreativt kring hur ditt arbete kan presenteras på ett intresseväckande och roligt sätt!

Fyll i dina förslag på aktiviteter i formuläret, klicka på den gröna knappen ovan. Det behöver inte vara en färdigformulerad idé, det räcker med att du skriver det du har just nu och ser till att vi i projektgruppen kan komma i kontakt med dig för frågor.

Fakta:

SLU bildades 1 juli 1977 då tre högskolor slogs samman till Sveriges lantbruksuniversitet.Har du frågor om SLU:s 40-årsfirande? Mejla slu40@slu.se