Beslut om nya rekryteringar vid NJ-fakulteten

Publicerad: 18 maj 2017
Biträdande lektorer i växtodlingslära respektive molekylära interaktioner mellan växter och skadegörare

Fakultetsnämnden har beslutat om rekrytering av biträdande lektorer i växtodlingslära vid institutionen för norrländsk jordbruksvetenskap respektive molekylära interaktioner mellan växter och skadegörare vid institutionen för växtbiologi. Bägge dessa rekryteringar är ett resultat av den fjärde omgången som institutionerna erbjudits att lämna förslag på biträdande lektorat. Läs mer om fakultetens satsning på meriteringsanställningar/biträdande lektorer här.

Nysatsning på teknik inom jordbruket

Fakultetsnämnden har beslutat att rekrytera en universitetslektor i teknologi med inriktning mot sensor-, regler- och informationsteknik inom jordbruket vid institutionen för energi och teknik. Denna rekrytering innebär en nysatsning på teknik inom jordbruket.

Professor i sötvattensekologi

Fakultetsnämnden har beslutat att påbörja rekryteringen av en professor i sötvattensekologi (preliminär inriktning) vid institutionen för vatten och miljö.

Pär Aronsson
Fakultetsdirektör
Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap, SLU
par.aronsson@slu.se, 018-67 25 67