NOR-utdelningar på SLU för 2016 klara

Publicerad: 08 december 2016

Nu har medarbetare på SLU tilldelats sina hedersbelöningar för nit och redlighet (NOR) i rikets tjänst. Den 7 december delades utmärkelsen ut i Alnarp och på Ultuna medan medarbetarna i Umeå hade sin ceremoni den 2 december.

Alnarp

I Alnarp delades hedersbelöningarna ut i samband med den traditionsenliga dagen Ortsforum. LTV-fakultetens dekan Håkan Schroeder delade ut utmärkelserna.

Från vänster: Johan Ascard, Eva-Lo Gustafsson, Håkan Asp, Johan Ottosson, Urban Nilsson tillsammans med dekan Håkan Schroeder. Foto: Anette Neldestam Larsson, SLU.

SLU i Alnarp har publicerat en egen sida om vad som hände på Ortsforum. Klicka här för att komma till den sidan.

Ultuna

På Ultuna delade rektor Peter Högberg ut årets utmärkelser.

Bakre raden från vänster: Petter Åkerblom, Mikael Berg, Alejandro Engelmann, Jan Bengtsson, Stefan Andersson, Gunilla Odenfelt.

Främre raden från vänster: Madeleine Tråvén, Ann Pettersson, Carina Gånheim, Peter Högberg, Karin Wiberg, Vanja Sandgren, Susanne von Walter. Foto: Mark Harris, Frozentime images.

Både före och efter utdelningen av hedersbelöningarna underhöll jazzsångaren Mikael Jansson, tillika SLU:s presschef, och pianisten Leif Österlund. Efter ceremonin bjöds mottagarna och deras gäster på mingel och middag.

Alla medarbetare som tilldelats utmärkelsen För nit och redlighet i rikets tjänst närvarande inte vid ceremonin. Dessa var:

Olov Carlsson, Roger Finlay, Randi Fredriksen Isberg, Elisabet Lewan, Stefan Lindqvist, Karin Rudolfsson samt Ewa Thebo.

Umeå

I Umeå delades hedersbelöningarna ut den 2 december av S-fakultetens dekan Göran Ståhl.

Bakre raden från vänster: Göran Ståhl, Anders Malmer, Karl Jäghagen, Anders Karlsson, Mats Nilsson, Hans Sjögren Främre raden, fr v. Cecilia Palmborg, Ingela Sandström, Mona N. Högberg, Ulf Skyllberg. Foto: Andreas Palmén.

Ceremonin uppmärksammas på en egen sida som S-fakulteten har publicerat. Klicka här för att komma till den sidan.