SLU-nyhet

Public 360 stängs 16-17 september för uppgradering

Publicerad: 14 september 2021

Public 360, SLU:s system för ärende- och dokumenthantering, kommer under september att genomgå en större uppgradering. Användargränssnittet blir modernare och mer överskådligt, systemet får en ny sökfunktion och dessutom så kommer beroendet av Internet Explorer som webbläsare att försvinna.

Public 360 kommer att stänga torsdag den 16 september kl. 16.00. Från den tidpunkten kommer systemet inte längre att vara tillgängligt. Public 360 kommer även att vara stängt hela fredag den 17 september.

Under den här perioden kommer det alltså inte att vara möjligt att registrera i Public 360, inte heller att söka, eller logga in för att titta på sina egna dokument och ärenden. Den nya versionen av Public 360 kommer att vara i drift från och med morgonen måndag den 20 september.

Ny klient

Från och med stängningen så kommer en ny klient för Office Plugin, integrationen med Microsoft Office, att distribueras. För att den ska kunna installeras så behöver du logga in via VPN, eller på plats i SLU:s lokaler.

Checka in filer innan 16/9 kl 16.00

Om du har utcheckade filer i Public 360 så måste du checka in dessa innan systemet stänger den 16 september. Även om du inte aktivt arbetat med filer i Public 360, kan en del filer ligga utcheckade.

Det kan till exempel hända om du råkat öppna dem i redigeringsläge istället för i visningsläge och det blivit något fel när du stängt filen. Det här gäller dig som varit inne och öppnat dina egna filer i Public 360, liksom dig som har RA-rollen och öppnar filer med registratorsbehörighet i systemet. Om du bara läst andras filer, t.ex. publicerade protokoll, så har du inte haft någon behörighet att checka ut dem.

Så här hittar du utcheckade filer

För att se om du har några utcheckade filer, gå in i Public 360 och klicka på Utcheckade filer i vänsterspalten (bild 1).

Du får då upp en lista över eventuella filer som är utcheckade, och kan välja att checka in dem igen eller ångra (avbryta) redigering (bild 2).

 

Finns inga filer listade här har du inga utcheckade filer.

Om du har registratorsbehörighet i systemet så behöver du växla roll till handläggare för att se dina utcheckade filer (bild 3).

 

Relaterade sidor:

Sidansvarig: internkommunikation@slu.se