Tema svamp för landets skolor

Publicerad: 20 september 2021
Tre svampar med bruna hattar i en skog. Foto.

Det senaste numret av Bilagan, en tidning med fakta och undervisningstips som går ut till alla landets skolor, har tema svamp. Karl Lundén och Anders Dahlberg på institutionen för skoglig mykologi och växtpatologi har varit referenspersoner för tidningen.

– Det är kul med en sådan satsning på svamp som når så många! Tidningen går ut till alla årskurser, från förskolan till gymnasiet och till komvux, berättar Karl Lundén.

Nationellt resurscentrum för biologi och bioteknik ger ut Bi-lagan som innehåller undervisningsidéer för övningar, fältarbete, experiment och laborationer som passar för alla årskurser.

– Det var roligt att vi fick vara med som referenspersoner och bolla idéer med redaktörerna, säger Anders Dahlberg.