Prefektbrev KV. vecka 12

Publicerad: 22 mars 2021
Prefektbrev 12

Fredagsuppdatering från Prefekten

Veckans överlägset gladaste nyhet var att KV har fått ytterligare en excellent lärare! Riktigt bra jobbat Ingrid Ljungvall! överlägset gladaste nyhet var att KV har fått ytterligare en excellent lärare! Riktigt bra jobbat Ingrid Ljungvall

Man kan reflektera över att det denna vecka har förflutit ett helt år sedan vi gick över till distansutbildning. Långsamt har vårt pandemitillstånd blivit vardag, om än en bräcklig sådan. Jag har sagt det förr och kommer garanterat att säga det igen, men stort tack för alla era ovärderliga insatser och umbäranden under detta år! Jag ser verkligen fram emot att åter få se er tillbaka på kontoren och i fikarummen.

Under den gångna veckan har jag bland annat haft möten med KVs ledningsgrupp, KVs studierektor och fakultetens jämställdhets- och likavillkorshandläggare. Protokoll från KVs ledningsgrupp kommer inom kort på vår interna webbsida. Kerstin representerade KV när månadens prefektråd ägde rum i tisdags. Den röda tråden vid detta möte var frågan om fakultetens kompetensförsörjning.

En viktig sak som aktualiserats i veckan gäller registrering av publikationer i SLU-pub. Det är mycket viktigt att er personliga SLUpub-sida är kopplad till ert ORCID. Denna koppling behövs för att publikationerna ska ge era ämnen prestationsersättning – och den vill vi inte missa! Kolla upp detta!

På tal om ersättning, så kan vi nu äntligen dra igång den sista fasen av lönerevisionen för SACO-kollektivet. Jag har instruerat de ämnesansvariga, så inom några veckor bör vi äntligen kunna vara klara.

Kommande vecka är det möte med tillsammansprojektets ledningsgrupp, prefektlunch, några strategiska ämnesmöten och så slutligen lite efterlängtad påskledighet! Nästa prefektbrev kommer därför först vecka 14.

Vecka 13-14 kommer jag att vara på plats alla dagar förutom ’Röda dagar"

Trevlig helg!

Nils