Prefektbrev KV, vecka 11

Publicerad: 22 mars 2021

Nu tar vi helg!

En av veckans absoluta höjdpunkter var nöjet att få signera en uppsjö av bra ansökningar till Vetenskapsrådet! Jag är mycket tacksam över och imponerad av era insatser och mina förväntningar inför årets Formasutlysningar har växt! Heja, heja - inför Formas deadline den 8:e april! (kom ihåg att stämma av era budgetar med Zelal eller Camilla i god tid innan)

Efter bra samtal med Ivar Vågsholm (Prefekt på BVF) så kan jag meddela att de som önskar att använda BVFs lab-faciliteter i god tid ska anmäla och diskutera detta med Bengt Guss. Detta beror på att det kräver en viss planering för såväl säkerhet som utrymme och att det även är en fråga om fördelning av kostnader. Både BVF och KV är glada om faciliteterna utnyttjas, men det är viktigt att det sker under kontrollerade former.

Den gångna veckan har bland annat inneburit möten med GKL, fakultetens prefekter, studierektorerna journalsystemets ledningsgrupp, tillsammans produktionsdjursgrupp, Anicura-koncernens ledningsgrupp, och lite till. En ökad problematik med Covid-smitta i KVs närhet har påverkat vår verksamhet och vi får fortsätta göra vårt bästa i smittskyddshänseende och hålla ut. Tack för ert tålamod och alla era insatser!

Nästa vecka har personalavdelningen lovat att meddela mig KVs löneutrymme, så att vi kan komma igång med lönesamtalen och avsluta lönerevisionen för 2020 under den första halvan av april. Planen är att ny lön ska utbetalas från och med maj.

Många använde nu Edusign för digital signering vilket är ett jättebra verktyg. Ett tips som jag fick i veckan: ”När det gäller hur signaturen visas i Acrobat Reader så kan man behöva lägga till Sunets certifikat för att det ska visas korrekt.

Under vecka 12 är jag i tjänst onsdag-fredag.

Trevlig helg!

Nils

Nedan följer veckans samlade informationspunkter: