Sök medel för att arrangera kurser, seminarier eller workshops

Publicerad: 10 februari 2021

Global Challenges University Alliance (GCUA 2030) är ett nätverk av 20 universitet världen över med mål att bygga kapacitet för att bidra till Agenda 2030 och de globala hållbarhetsmålen genom internationellt samarbete.

Nu finns det möjlighet för forskare och lärare på SLU att söka medel för att arrangera kurser, seminarier, workshops eller sommarskolor inom ramen för GCUA 2030. Dessa aktiviteter är en del av ett större projekt (finansierat av STINT) och alla projektdeltagare (studenter, forskare och lärare) kommer bjudas in till ett fysiskt möte under slutet av 2023 för att bygga nätverk och summera lärdomar från projektet.

Målgrupp för aktiviteterna: Doktorander på GCUA’s medlemsuniversitet.

Mål: Att ge studenter fördjupad kunskap inom forskningsområden relevanta för global hållbar utveckling.

För mer information kontakta koordinator Elisabeth Rajala, e-mail GCUA@slu.se.

Vill du få fler nyheter från GCUA 2030? Prenumerera på vårt nyhetsbrev.