SLU-nyhet

Problem med att e-post fastnar i mottagares skräpfilter

Publicerad: 16 december 2021

Det har tidigare uppdagats att viss e-post från SLU-avsändare hamnar i mottagarens skräpkorg. IT-avdelningen arbetar med att hitta orsaken till felet.

Det finns inget sätt att se om din e-post nått avsändarens inkorg eller inte. Om ditt meddelande har viktigt innehåll är det bästa att du följer upp att utskicket gått fram. Du kan också be mottagaren godkänna dig så dina e-postutskick aldrig spärras.

IT-avdelningen på SLU arbetar tillsammans med andra myndigheter och Microsoft för att hitta en lösning på detta.

Om du misstänker att ditt mejl inte nått mottagaren bör du kontakta denna. Be mottagaren högerklicka på ditt mejl i mappen skräppost och välj: [Spärra aldrig avsändaren]. Gäller för Outlook.

Relaterade sidor:


Kontaktinformation

IT-Support Servicedesk, SLU

Direktsupport: 018-67 6600 tonval 
Öppet 08.00-16.00

Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se