Nu har du som lärare möjlighet att testa Mentimeter

Publicerad: 10 februari 2020

Med Mentimeter kan du göra snabba test/duggor eller andra undersökningar på dina studenter och få deras svar omedelbart under föreläsningen. Under 2020 kommer SLU att erbjuda 150 testlicenser till universitetets lärare som Avdelningen för Lärande och Digitalisering tillhandahåller. Anmäl ditt intresse redan idag!

Fördelar med Mentimeter

Mentimeter gör det möjligt för studenterna att genom sin smartphone bidra med svar som kan visas live under din presentation.

• Med Mentimeter kan du skapa engagerande och lärorika presentationer till dina föreläsningar genom att ställa frågor, göra enkäter, slides, bilder med mera.
  • Dina studenter blir delaktiga i föreläsningen genom att svara på frågor, ge feedback och mycket mer.
  • Du kan även använda det som en typ av "dugga" och testa dina studenters förkunskaper före, under och efter t.ex en lektion.
  • Du kan också dela med dig av resultaten och exportera dem för ytterligare analys över tid.

Hur får jag tillgång till mentimeter?

Avdelningen för Lärande och digitalisering tillhandahåller 150 licencer, först till kvarn gäller!

För att få tillgång till Mentimeter vill vi att du delar med dig av dina erfarenheter genom en enkät som vi kommer att skicka ut till dig.