Prefektbrev KV, vecka 50

Publicerad: 17 december 2020

Glad lucia allihopa!

Traditionsenligt så börjar jag brevet i positiv anda med den glädjande nyheten (som just nått mina öron) att Boxerklubben donerat en miljon kronor till SLU för forskning kring cancer och cancerbiomarkörer vid KV. Lycka till med denna forskning, Henrik Rönnberg!

Jag vill tacka alla som deltog i årets sista KV-info som gick av stapeln i tisdags. Tack till Lina som i vanlig ordning på ett tydligt sätt uppdaterade oss om grundutbildningen och till Miia som berättade om den nya forskarskolan GS-VMAS. Vidare har jag under veckan tillsammans med Lina haft en dialog med VMF om GU-läget och deltagit i ett möte med KVs kursledare. Båda dessa möten innebar bra dialoger och konstruktiva samtal! Bra samtal är något jag också har haft med både UDS och fakultetsledningen under veckan! En stor diskussionspunkt har gällt införandet av det nya journalsystemet, där själva faktureringen har visat sig svår, men där det nu finns en väg framåt. Det är som sagt viktigt att införandet går så bra som det bara kan!

Veckan avslutades med mycket glädje när Elin Manell med bravur försvarade sin avhandling!

Nästa vecka bjuder på möte med högsta ledningen för miljöarbetet, ett möte mer HR om nästa steg i  lönerörelsen, samverkansmöte på institutionen (arbetsmiljö), gemensam klinisk ledningsgrupp UDS-KV (GKL), rektors återkommande corona-möte, möte med styrgruppen för journalsystemet, KVs lilla ledningsgrupp och lite annat smått och gott.

Under vecka 51 kommer jag att vara i tjänst tisdag-fredag.

Trevlig helg!
Nils

Veckans informationspunkter:

• Rektors Covid-information
  • Information från forskningssekreterarna
  • Vårens docentansökan öppnar, infomöte den 19:e januari
  • Vad händer på UDS – informationsmail – kolla gärna in filmen om flödesarbetet.