Prefektbrev KV, vecka 48

Publicerad: 04 december 2020
Julko

Med önskan om en trevlig adventshelg!

Även denna vecka fick vi stor anledning att glädja oss åt nya forskningsanslag! Denna gång var det Jean-Francois Valarcher och Sara Hägglund som lyckades landa i inte mindre än TRE anslag för forskning om infektionssjukdomar hos nöt. Stort grattis Sara och JF och lycka till med era nya projekt!

Efter det avslutade budgetarbetet flöt den gångna veckan på i ett något lugnare tempo. Därmed inte sagt att det var lugnt…

Trots att antalet nya Covid-fall fortfarande ökar i Uppsala har jag inte heller denna vecka något nytt fall att rapportera inom vår verksamhet – skönt! Jag vet att ni jobbar på bra och vill även denna vecka ge er en eloge för det! (Lite på samma tema – glöm inte att svara Sussie Pettersson angående vilken julklapp ni väljer i år.) Nästa upprepning är an ni ska komma ihåg att uppdatera er på SLUs Covid-sida emellanåt. Bifogat till dagens brev finns också den senaste Covid-uppdateringen från Rektor.

Kommande vecka är mötestung med gemensam klinisk ledningsgrupp, prefektråd, KV-strategiråd, budgetdialog med fakulteten, möte med veterinärstudenter, tillsammans ledningsgrupp och lite till. Bäst att vila ut i helgen.

Sist, men inte minst vill jag hälsa vår nya projektekonom, Camilla Kvist, välkommen till KV. För er som är nyfikna finns en kort presentation bifogad. Välkommen Camilla!

Under vecka 49 kommer jag att vara i tjänst alla dagar, men kanske arbetar jag på distans någon dag.

Trevlig helg!

Veckans informationspunkter:

• Förändrade riktlinjer examinationer-KV -  en uppdatering från studierektor Lina
  • Information från forskningssekreterarna (nr 20)
  • Om registrering av publikationer – missa ej att 20 januari 2021 är sista datum !
  • Information till IUFRO 2024 (en skogskonferens som rektor vill promota, OM någon skulle vara intresserad?)
  • SLUs policy för vetenskaplig publicering på svenska och engelska