Prefektbrev KV, vecka 46

Publicerad: 16 november 2020
Fredag den 13

Fredagen den 13:e!

Fredagen den 13:e i nådens år 2020 – vad kan väl gå fel? Helt klart den kaffekopp som jag välte över min dator som nu sjunger på sista versen… Något som däremot var väldigt glädjande i veckan var beskedet att Jonas Wensman är utsedd till som en av SLUs kandidater till Wallenberg academy Fellows program. Bra jobbat, Jonas – hela KV håller tummarna!

En annan god nyhet är att Rektor har utlyst en ny omgång karriärbidrag! Dessa riktas mot er som disputerat mellan den 1 juli 2011 och 30 juni 2017 (avsteg kan göras för föräldraledighet, uppgifter i totalförsvaret eller andra giltiga skäl (enligt VRs sätt att räkna)). Prata med era respektive ämnesföreträdare om ni vill veta mer.

Ett riktigt stort tack vill jag och hela KV rikta till dig, Anette Forsberg, som gjort ett superjobb för oss under alla år! Anette går nu vidare till en tjänst vid BVF, men har lovat att hjälpa oss att hanka oss fram till vi har en ersättare på plats, i januari. Tusen tack för allt och vi ses ju även fortsättningsvis i VHC!

Veckan har till stor del bestått av bra budgetdialoger med ämnesföreträdarna, men också en del covid-relaterat arbete där jag är oerhört tacksam och imponerad över alla goda insatser från alla kursledare och inte minst studierektorerna Lina och Sanna! Sammanfattningsvis har vi under veckan fått rapporter om och hanterat två nya Covid-fall bland våra studenter och ett bland våra medarbetare. Fortsätt att hålla avstånd, jobba hemmifrån när ni kan och stanna hemma vid minsta symptom på sjukdom. Kom gärna ihåg att uppdatera er också på SLUs Coronasida emellanåt. Bifogat finns också ett mail med den senaste Covid-informationen från Rektor.

Nästa vecka avrundar vi budgetdialogerna, färdigställer KVs budget och lämnar in den till fakulteten. Jag vill passa på tacka Elinora och Zelal som sliter hårt och är oumbärliga i denna process!

Kom ihåg att nästa fredag kl 14:00 är det dags för Elin Manell att spika sin avhandling” Refinement of porcine models in diabetes”!

Under vecka 47 kommer jag att vara på plats måndag, onsdag, torsdag och fredag.

Trevlig helg!

Nils