Sara Hallin tilldelas SLU:s seniora karriärsbidrag

Publicerad: 29 april 2019

Professor Sara Hallin har tilldelats SLU:s seniora karriärsbidrag. I motiveringen omnämns Sara Hallin som ”An outstanding scientist at all levels”.

Anslagets totala summa uppgår till en miljon kronor per år delas ut under 2019 -2024. I motiveringen beröms Sara Hallin bland för sin enastående publikationslista i både traditionella och tillämpade tidskrifter. Hennes arbete med att presentera sin forskning populärvetenskapligt och samverka med partners utanför akademin beröms också.

– Jag blev väldigt glad över anslaget! Fria medel ger stora möjligheter i forskningen, säger Sara Hallin.

Anslag delas även ut till de seniora forskarna Dirk-Jan De Koning, institutionen för husdjursgenetik och Tomas Roslin från institutionen för ekologi.

sara.hallin@slu.se, 018-673209