Vicedekaner, bemanningar och delegationsordning

Publicerad: 06 mars 2019

Fakultetens vicedekaner beslutade

Fakultetsnämnden har fattat beslut om vilka som ska vara vicedekaner på NJ under perioden 1 april 2019 till 31 mars 2022. Det är två förändringar jämfört med tidigare period. Marina Queiroz har utsetts till vicedekan för jämställdhets- och lika villkorsfrågor, vilket är ett helt nytt område. Dekan Torleif Härd tar över området samverkan efter Hanna Bergeå. I avvaktan på ett kommande rektorsbeslut om en ny samverkansorganisation på SLU så är samverkansnämnden vilande.

Övriga vicedekaner:
Johan Meijer – utbildning på forskarnivå. Richard Johnson – fortlöpande miljöanalys. Göran Bergkvist – jordbruksvetenskap. Pär Forslund (prodekan) – utbildning på grundnivå och avancerad nivå.

På den här sidan presenteras fakultetsledning, vicedekaner och fakultetskansli

Fakultetens bemanning av nämnder och kommittéer beslutad

Fakultetsnämnden har nu beslutat om bemanningen i nämnder, utskott och kommittéer under kommande mandatperiod som sträcker sig från 1 april 2019 till 31 mars 2022.

Här publiceras den nya bemanningen från och med den 1 april

NJ-fakultetens delegationsordning

Fakultetsnämnden har fattat beslut om NJ:s delegationsordning. NJ-fakultetens nuvarande delegationsordning har omarbetats och kompletterats utifrån ändringar i styrelsens och rektors delegationsordningar, tidigare beslut av fakultetsnämnden och synpunkter från den nya fakultetsledningen.

På den här sidan finns NJ-fakultetens delegationsordning.

Rekryteringar

Delegationsordningen har ett speciellt avsnitt om hur rekryteringar ska gå till. Att rekrytera till högre tjänster är intrikata och viktiga processer i många steg. I tabellen nedan tydliggörs stegen och i vilken ordning de ska tas. För komplett tabell med fotnoter se delegationsordningen. Klicka i tabellen för att öppna en större version.