Prefektbrev KV, vecka 50

Publicerad: 16 december 2019

Glad 3:e advent, KV!

Ytterligare en härlig adventsvecka har passerat och inte heller denna gång utan anledning att vara stolt och glad som prefekt för KV! Medarbetarna är KVs främsta resurs! Denna vecka kan vi glädja oss lite extra åt Elin Svonni som förärats med DSS-studenternas pedagogiska pris, att Ann-Sofi Bergqvist som har tilldelats ett treårigt anslag till ekologisk fältforskning av SLU Ekoforsk och Denise Laskowski som kommer att tilldelas KSLAs pris för bästa akademiska avhandling.
Stort grattis alla tre!

Jag har följande hälsning från administrationen:

Administrationen har begränsad bemanning över Jul- och Nyårshelgerna.

Måndag den 23 december - begränsad bemanning

Fredag den 27 december - ingen bemanning

Undvik att göra beställningar i Proceedo under Jul och Nyår eftersom det förmodligen inte finns någon på plats som kan hantera din beställning.

Innan du går på välförtjänt ledighet, logga in i Proceedo för att hantera ev. fakturor eller leveranskvittera inköp.

Jag har tidigare uppmanat er att registrera årets publikationer i SLUpub vilket jag hoppas att ni hörsammat. Jag vill göra er extra uppmärksamma på att registrera även konferenspapper och postrar för att KVs publikationsstatistik ska stå sig i konkurrensen på fakulteten och universitetet.

Under veckan MBL-förhandlade jag och fattades beslut om den organisationsändring som tidigare presenterats och den som kommer att träda i kraft den 1:a januari 2020.

Kommande vecka är jag på plats onsdag till fredag.

Nu tillönskar jag er alla en trevlig helg!

Nils