Nyhet

Ny rutin för inköp av profilprodukter från och med 19 mars

Publicerad: 13 mars 2018

Från och med 19/3 gäller nya rutiner vid inköp av profilprodukter, viskortkort och tryckta kuvert. Alla inköp där SLU bekostar produkten görs via Proceedo. Inköp för privat bruk kan även i fortsättningen göras med kreditkort hos servicecenter i Uppsala, Umeå och Alnarp.

Tänk på att beställa i god tid om du behöver produkten till ett specifikt datum. Först när din chef attesterat köpet i Proceedo skickas beställningen vidare och sedan tar det ca 1–3 dagar innan produkten kan hämtas ut. Skulle varan vara slut i lager får du besked om det och om när den beräknas åter igen.

Vid beställningen i Proceedo väljer du den ort du vill hämta ut produkten på. Arbetar du på annan ort än Uppsala, Umeå och Alnarp beställer du via Uppsala. 

Du får ett mejl om när du kan hämta ut produkten antingen i servicecenter eller på repro (beroende på produkt). För att hämta produkten ska du visa ordersidan (via mobil eller utskriven) från Proceedo som har ett ordernummer som börjar med PO.

Är du inte beställare i Proceedo och vill göra inköp? Be en kollega på din avdelning som har behörighet, dvs. är beställare i Proceedo, att göra inköpet! Det är även möjligt att gå en utbildning i Proceedo för att bli beställare, se mer info här https://internt.slu.se/proceedoutbildning.

Relaterade sidor: