Anmäl dig till innovationstävlingen Food Hack!

Publicerad: 03 december 2018

Var med i innovationstävlingen Food Hack och påverka livsmedelsindustrin! Fredagen den 15 mars lanseras Food Hack för femte gången i Kristianstad. Nya vänner, mycket roligt och mat och tuffa utmaningar utlovas.

Food Hack är en 48 timmar lång innovationstävling och matkonferens för det globala livsmedelssamhället som arrangeras av Krinova och Formas. Årets tema är "En hälsosam planet" för att ta itu med utmaningar som rör de hållbara utvecklingsmålen i Agenda 2030.

Tävla i lag under Food Hack 2019

Mat och matsystemdesign spelar en viktig roll för att säkerställa tillgång till mat, vatten och förnybar energi, samtidigt som ekosystem, biologisk mångfald och stabila och jämlika samhällen bevaras. Tävlingsdeltagarna kommer att arbeta i lag med projekt som drivs av den senaste forskningen och få hjälp av erfarna mentorer.

SLU-student tog hem pris

SLU-studenten Filippa Isaksson vann nyligen en liknande innovationstävling inom ramen för EU-projektet Nutriflow. Laget hon var med i utvecklade en prototyp till självgående skottkärra för att underlätta mockning av hästhagar och ett utbildnings- och certifieringskoncept för hästägare. Syftet var att minska växtnäringsläckage till Östersjön.

– Det var intensiva 24 timmar med lite sömn men många spännande idéer. Utbyte mellan olika studenter och lärosäten gjorde projektet väldigt givande. Det var intressant att se hur olika saker man kunde och hur bra det funkade i en grupp. Samarbetet och utbytet i gruppen var nog det allra roligaste då vi alla bidrog med olika perspektiv och kunskaper, säger Filippa Isaksson.

Anmäl dig!

Läs mer och anmäl dig till Food Hack 15-17 mars 2019.
Anmälan öppnar den 3:e december 2018.

Informationsflyer från arrangörerna.