Spännande aktiviteter under jubileumsåret

Publicerad: 18 maj 2017

Många hörsammade uppropet om att bidra till 40-årsfirandet och det blir sju olika aktiviteter som  tillsammans får dela på 190 000 kr för omkostnader i samband med genomförandet.

När ansökningstiden gick ut den 15 maj hade nio förslag kommit in.
- Det är jätteroligt att så många är engagerade och vill visa upp SLU:s verksamhet och forskning både internt och externt, säger Lena Andersson-Eklund, projektledare för 40-årsjubileet.

Podd och innovationstävling några av programpunkterna

Kriteriet för att få pengar ur jubileumspotten var att aktiviteten ska stärka SLU och tydliggöra universitetets verksamhet och inte bara en enskild institution, fakultet eller studentkår. En jubileumspodd och innovationstävling är några av de aktiviteter som nu kommer att bidra till firandet.
- Tillsammans med alla övriga evenemang under året skapar vi  en fin bredd och visar på SLU:s viktiga uppgift i samhället. Att vår samlade kunskap bidrar till hållbart liv, säger Lena Andersson-Eklund.

Aktiviteter som får bidrag

Demonstrationsodling för skolklasser
kontaktperson: Anna Lundmark, anna.lundmark@slu.se

Utställning om SLU;s historiska och kulturhistoriska bakgrund:
Renata Arovelius, renata.arovelius@slu.se

Jubileumspodd
Ylva Carlqvist Warnborg, ylva.carlqvist.warnborg@slu.se

Kommunikationsinsats om SLU:s miljöarbete
Maisa Young, maisa.young@slu.se

Betessläpp i Lövsta (genomfört 6 maj)
Margareta Emanuelson, margareta.emanuelson@slu.se

Omkostnader för innovationstävling